Monday, January 12, 2015

2015 coretan Daeng...........alhamdulillah

Bismillah...
Salam Ukwah saudara daeng semua.

Hari ini tahun baru 2015 dan banyak benda yang masih  tidak dapat dilaksanakan lagi. mudah-mudahan ianya dapat dilakukan dengan jayanya pada tahun ini.











Gambar kenangan arwah abang Yassin  ketika saya berada dirumah beliau dalam penceritaan salahsilah keluarga Tok Langgar dan teromba kampung..



 1. Yayasan Bugis Serantau(jemputan Dr Jasmi Sg. Rambai.)

2.  Zahirkan teromba Bugis Serkam Darat

3.  Mengangkat sejarah Tok Langgar di kampung sebagai warisan bugis.

terima kasih pada yang masih mencari salah silah keluarga bugis dan terima kasih kerana bertanya dan terus mencari....

Setelah menelek kertas kerja Dr. Jasmi saya melihat Tok Langgar ini masih boleh diangkat sebagai warisan bugis di Melaka. bagaimana Sg. Rambai boleh diangkat sebagai  tempat sejarah warisan bugis.

Saya dapat  no contact Hj Tahir  Dan Dr. Hamidah  dan ianya sebagai hubungan maklumat dan salahsilah Serkam Darat  yang terbaik.

jika saudara / saudari perlukan maklumat segera boleh cari saya di facebook.com pakcat..

saya tetap akan menggunakan waris daeng dan tak salah jika menggunakannya. ada juga yang mempesoalkan kami tidak layak dipanggil daeng kerana beberapa sebab.Darah yang mengalir ini adalah sebahagiannya adalah darah bugis... wallahualam





1 comment: